Naše ciele
Umožniť dieťaťu poznať a prijať seba samého, rozvíjať pozitívny vzťah k sebe a umožniť mu autentické sebavyjadrenie, vrátane prejavu emócií.
Podporiť v dieťati pozitívny prístup k životu a dôveru v seba (z nej následne vyplýva aj dôvera k svetu).
Umožniť dieťaťu, aby sa prejavoval ako svojbytná a slobodná osobnosť, uplatňovalo svoje práva a zároveň prijímalo zodpovednosť za svoje konanie, za aktívnu ochranu a rozvíjanie svojho fyzického, duševného aj sociálneho zdravia a za tvorbu aj naplňovanie pravidiel.
Umožniť dieťaťu prežívať obyčajné ľudské šťastie a radosť zo života.
Podporovať u detí rozvoj empatie a kvalitných vzťahov k druhým ľuďom a umožniť im prežiť pocit súnaležitosti s ostatnými ľuďmi (v škole konkrétne s komunitou, ale podporovať aj kvalitné vzťahy v rodine a inde).
Podporovať deti v tolerancii a ohľaduplnosti k iným ľuďom, ich kultúram a duchovným hodnotám, umožniť im, aby sa učili žiť spoločne s ostanými ľuďmi.
Podporovať u detí schopnosť spolupracovať a rešpektovať prácu aj úspechy a neúspechy ako vlastné tak aj druhých. Brať chybu aj konflikt ako pozitívnu príležitosť k učeniu.
Modelovať deťom nenásilnú komunikáciu (komunikáciu, ktorá je všestranná, otvorená, podporuje spoluprácu a pritom nehodnotí a neobviňuje druhých). V komunikácii podporovať jasnosť vyjadrenia a porozumenia druhému.
Podporovať u detí rozvoj kvalitných vzťahov k prostrediu, v ktorom žijú (pozitívne a citlivé vzťahy k prírode aj k veciam).
Umožniť dieťaťu rozpoznať jeho unikátny potenciál (talenty) a rozvíjať ich na jeho osobné optimum.
Podporovať dieťa v tom, aby sa v náväznosti na poznanie a rozvoj vlastných schopností dokázalo dobre rozhodnúť o vlastnej životnej aj pracovnej orientácii a dokázalo pritom uplatniť získané kompetencie vrátane všetkých vedomosti a zručností, ktoré mu dávajú zmysel.
Umožniť deťom, aby mohli snívať a aby sa mohli pokúšať realizovať svoje sny ako podnikateľský zámer v rámci projektov.
Umožniť dieťaťu, aby sa učil sebariadeniu a aby si osvojil vhodné stratégie učenia a zachoval si vnútornú motiváciu pre celoživotné učenie.
Dôležitým cieľom je, aby deti robili správne veci nie preto, že im to niekto nariaďuje, ale preto, že im to dáva zmysel (vnútorná motivácia) a aby boli schopné realizovať svoje činnosti bez asistencie a dozoru dospelého.
Podporovať deti v tvorivom a kritickom myslení, logickom uvažovaní a v riešení problémov, vo vyhodnocovaní informácií a v rozpoznávaní manipulácie.