Na to, aby mohli byť naplnené naše ciele, teda aby z dieťaťa vyrástla šťastná sebavedomá bytosť, ktorá prijíma zodpovednosť za svoje rozhodnutia a ktorá si stanovuje ciele, ktoré jej dávajú zmysel, je potrebné naplniť nasledovné predpoklady ...
• Deti majú veľa voľného času a priestoru, v ktorom sa môžu hrať a skúmať • Môžu sa voľne stýkať s ostatnými z najrôznejších vekových skupín • Majú prístup k rôznemu vybaveniu a majú voľnosť sa s ním hrať a skúmať ho • Majú voľnosť vyjadriť akékoľvek myšlienky a následne o nich debatovať • Nikto ich nešikanuje (čo zahŕňa aj príkazy od dospelých) • Majú hlas v skupinovom rozhodovacom procese
Predpoklady naplnenie našej filozofie:
• Efektívne učenie je založené na vnútornej motivácii (pokiaľ mi niečo dáva zmysel, budem robiť aj veci, ktoré ma nebavia) a najlepšie prebieha v situáciách reálneho života. • Nikoho nemôžem nič naučiť (na základe svojej jednostrannej vôle), môže sa to naučiť jedine sám a ja mu v tom môžem pomôcť. • Za svoje učenie je zodpovedné dieťa, naša škola mu pre jeho učenie vytvára základné podmienky: autonómiu a slobodu, podnetné a inšpiratívne prostredie a podporu podľa individuálnych vzdelávacích potrieb. • Deti v školskom veku sú kompetentné a podľa svojich schopností sa môžu podieľať na rozhodovaní o chode školy demokratickou cestou. • Pri poskytovaní vzdelávania je vhodné kombinovať princípy osobného rastu a kolektívnej inteligencie, v ktorej je schopnosť dôjsť k riešeniu s využitím inteligenčného potenciálu siete dôležitejšie než individuálna koncepcia.